“Rynek francuski szansą dla dolnośląskich MMŚP”

Podczas czwartego już webinarium organizowanego w ramach projektu Promocja Dolnego Śląska w kraju i za granicą w obliczu zmian w gospodarce światowej poruszymy kwestie atrakcyjności francuskiego rynku dla MMŚP z Dolnego Śląska.

Francja należy do najbardziej uprzemysłowionych państw świata, jej gospodarka od lat prężnie się rozwija. Na szczególną uwagę zasługuję rynek e-commerce stanowiący trzecią siłę w Europie. Francuzi bardzo chętnie wybierają właśnie tę formę zakupów, która wciąż zyskuje na popularności.
W trakcie wydarzenia zaprezentowane zostały metody skutecznego wejścia na francuski rynek, oferowana pomoc przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu oraz charakterystyka e-commerce we Francji.

Gośćmi spotkania byli:

Agnieszka Bonnefoy – Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Paryżu

Anna Konopa – CEO Setup.pl, ekspert e-commerce

Marta Bledniak – Adwokat francuski przy Okręgowej Izbie Adwokackiej w Tuluzie

Maryline Bertheau-Sobczyk – CEO Valians International

Z racji bariery językowej i odległości rynek francuski jest mało popularnym kierunkiem działania dla Polskich przedsiębiorców. Podczas webinaru chcieliśmy nieco go odczarować, a jednocześnie zachęcić do ekspansji właśnie w tę stronę:

🇫🇷 Francja to drugie największe pod względem ludności Państwo Unii Europejskiej.
🇫🇷 Trzecia co do wielkości gospodarka Europy (wyprzedzają ją Niemcy, Wielka Brytania).
🇫🇷 Zajmuje szóste miejsce na świecie wśród największych rynków zakupów internetowych i stanowi trzecią siłę w Europie.
🇫🇷 Rynek e-commerce oceniany jest jako najbardziej przyszłościowy
 
Bez wątpienia Francja posiada olbrzymi potencjał inwestycyjny, o czym mogli przekonać się uczestnicy spotkania. W swoich wystąpieniach prelegenci pokazali w jaki sposób wejść na tamtejszy rynek tradycyjny i e-commerce, czego unikać, na co uważać, a także jakie formy wsparcia w procesie oferuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Eksperci przeprowadzili również konsultacje jeden na jeden z zainteresowanymi firmami.