Etykieta biznesu w kontaktach międzynarodowych

Myślisz o prowadzeniu interesów w środowisku odmiennym kulturowo? Konieczne zapoznaj się z zasadami savoir-vivre’u panującymi w danym państwie.

Współczesny świat i środowisko zawodowe charakteryzuje duża wrażliwość na kwestie związane z kulturą osobistą. Znajomość etykiety w biznesie oraz umiejętność zachowania nienagannych manier jest cechą niezbędną dla dobrego menedżera, przedsiębiorcy. Etykieta biznesu to zbiór zasad, których celem jest normowanie i utrzymywanie stosunków międzyludzkich w sytuacjach służbowych. To także umiejętność radzenia sobie z sytuacjami trudnymi i nietypowymi, a przede wszystkim tworzenie pozytywnego wrażenia i eliminacja złych nawyków.

Nie ulega wątpliwości, że w dzisiejszym świecie ostrej konkurencji znajomość zasad etyki bardzo się przydaje i pomaga w rozwoju zawodowych karier, w budowaniu prestiżu firmy i własnego autorytetu.

Książka „Etykieta biznesu w kontaktach międzynarodowych” opracowana przez prof. dr hab. Jerzego Schroedera, jest przewodnikiem ułatwiającym poruszanie się w kręgach biznesu w zakresie przedstawionych w niej krajów i opisuje poprawne sposoby zachowania się w kontaktach biznesowych.

W wydaniu znajdziecie Państwo zbiór 91 opracowań dotyczących krajów Europy, Azji, Ameryk, Afryki i Australii z Oceanią, obejmujących takie zagadnienia, jak umawianie spotkań, powitanie i tytułowanie, przyjęcia oficjalne i towarzyskie, ubiór, rozmowy i zachowania negocjacyjne, gestykulację i zachowania publiczne oraz wręczanie i przyjmowanie upominków.

Wydawcą książki jest Polska Izba Gospodarcza Importerów, Eksporterów i Kooperacji *, partnerem wydania książki jest Wielkopolski Fundusz Rozwoju sp. z o.o.

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z publikacją.

*Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie w całości lub części publikacji, a także dokonywanie w niej zmian jest zabronione i wymaga zgody Polskiej Izby Gospodarczej Importerów, Eksporterów i Kooperacji.